TESTOVÁNÍ NESMRTELNÉHO MITSUBISHI ASX 1,6 MIVEC. JAKÁ JSOU VYLEPŠENÍ V NOVÉM MODELU?

 

Co se týče provedení Mitsubishi ASX, v modelovém roce 2018 se po technické stránce mnoho nezměnilo, ale značně se zapracovalo na designu vozu. Již několikrát se ve světě v autosalonech objevil koncept vozu, který byl logicky pokládán za nového nástupce Mitsubishi ASX. Jeví se však, že život modelu Mitsubishi ASX ještě zdaleka nekončí. Důkazem je zásah do designu přídě i zádi vozidla, realizovaný japonskou automobilkou Mitsubishi v souvislosti se zahájením prodeje modelového roku 2018.

 

NOVINKY V MODELOVÉM ROCE 2018

Na stylu vozu přidávají zcela nové LED světlomety denního svícení. Ty se přesunuly z mlhovek do samostatných, vertikálně orientovaných pruhů. Ta teď sousedí s mlhovkami, které defacto lemují spodní část mřížky chladiče, což přispívá k dramatičnosti vozu. Vůz vypadá podstatně moderněji a nový design mu dodává jistý sportovní glanc. V zadní části vozu došlo ke změně plastové části, což je nárazník. Ve spodní části vozu nahradil rovný černý plast difuzor, nad nímž jsou dvě odrazky ve tvaru písmene C, které jsou vzájemně propojeny pruhem. Ve středu je pak umístěna mlhovka. Nově jsou také formovány disky kol. Na voze, který byl testován byly osmnáctipalcové pneumatiky.

 

 

INTERIÉR VOZU

Na první pohled je patrné, že interiér vozu je kvalitní. V případě, že si zvolíte nejvyšší stupeň výbavy Intense +, budete mít ve voze zcela nový multimediální systém. Tento systém má sedmipalcový dotykový displej, který je kompaktní s Android Auto, či Car Play. Multimediální systém vypadá podstatně hodnotněji, než dlouho předtím používaná verze rádia značky Pioneer. Co se týče ovládání systému, je zcela beztlačítkový. Výdechy klimatizace jsou situovány v centrální části palubní desky, který je rámován černým plastem v lesku. Zpracování, kvalita materiálu vypadá dobře, při testování se nám líbilo zpracování jednotlivých komponent v interiéru vozu.

V tomto ohledu se dá ASX bezpochyby srovnávat s nejlepší evropskou konkurencí. Další změny interiéru rozeznají pouze znalci modelu ASX. Rozumíme tím přemístění USB portů a dvanáctivoltové zásuvky na místo, které je mnohem více viditelné. Totéž platí i pro vyhřívání sedadel. V prostoru před řadící pákou je vyčleněné místo, kde lze navolit režimy pohonu všech kol. Námi testované vozidlo mělo náhon pouze pření nápravy.

Délka modelu ASX je 4365 milimetrů. Prostorově jde o velice dobře řešený vůz, který může s klidem nabídnout místo dvěma dospělým osobám tak, aby se cítily maximálně pohodlně. Osoba, která testovala vůz byla vysoká 186 centimetrů, a i tak by se za místo řidiče mohl usadit stejně vzrostlý jedinec, a to mu před koleny zbydou 2 centimetry a nad hlavou 4 centimetry. Zavazadlový prostor není o nic méně prostorný. V technických údajích je uveden objem 488 litrů, tato hodnota platí po namontování originálního příslušenství. Zjednodušeně, tento údaj platí po odebrání klasické podlážky, pod kterou je umístěna rezerva. V takovémto případě je na boku zavazadlového prostoru zavěšená lepící dojezdová sada. Cena této úpravy je 3890 Kč.

V autě není vůbec problém se zabydlet, jelikož je velice pohodlné vzhledem k dostatku a velikosti odkládacích míst v podobě schránky pod loketní opěrkou, přihrádky pod loketní opěrkou, úložného prostoru v předních a zadních dveřích vozu, kapes v zadní části předních sedadel.

 

MOTORIZACE A PŘEVODOVKA

Pod kapotou námi testovaného ASX pracoval zážehový čtyřválec, jehož zdvihový objem byl 1590 kubických cm. Aktuálně je to jediná možnost pohonné jednotky, která je spojena s pěti stupňovou manuální převodovkou, kdy opět není možnost jiné varianty. Maximální výkon motoru je 86Kw, což je 117 koní, přičemž nejvyšším točivým momentem je 154Nm. Hodnoty to nejsou nijak ohromující, avšak pro praktické využití zcela vyhovující. Tím, že je ve vozidle pouze pětistupňová převodovka, dá se usuzovat, že na dálnici při stotřicítce se bude otáčkoměr pohybovat okolo 3300 otáček/min. Ani v takovém případě však motor nezněl nepříjemně hlasitě. Průměrná spotřeba při rychlosti 130km/h byla 8, litrů. Při jízdě ve městě se spotřeba pohybovala okolo 7,9 litrů benzínu. Ve venkovském terénu, kde jsme volili pohodové tempo jsme jezdili s průměrnou spotřebou 6,2 litrů. Pokud by se Vám výše uvedené spotřeby přespříliš nepozdávaly, máte možnost využít nabídky od výrobce a využít přestavbu na LPG pohon.

Model Mitsubishi ASX stárne velice pomalu. Design tohoto vozu kupříkladu dosud i díky nové modernizace vypadá velice přitažlivě a dokáže vás zaujmout i díky prostoru, který uvnitř nabízí. Model již v základu nabízí 7 airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání veškerých oken včetně zpětných zrcátek, loketní opěrku, rádio s CD a MP3 přehrávačem a klimatizací. Tedy Mitsubishi již v naprostém základu je velice dobře vybaveno.

 

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC  základní technické údaje a ceny

Motorizace 1,6 MIVEC
Zdvihový objem [cm3] 1590
Válce/ventily 4/4
Maximální výkon [kW/min] 86/6000
Točivý moment [N.m/min] 154/4000
Převodovka 5M
Max. rychlost [km/h] 183
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,7
Cena modelu od [Kč] 385.000 Kč (Inform – 1,6/117k/4×2)

 

ZAUJALO VÁS MITSUBISHI ASX?

 

Chcete získat nejnovější informace o modelu ASX? Podívejte se na naši aktuální nabídku tohoto vozuVyužijte předváděcí jízdy a užijte si s vozem Mitsubishi moderních technologií, které dokáži uspokojit i ty nejnáročnější uživatele.

 

Kontaktujte našeho prodejce vozů Mitsubishi

DAGMAR MIČULKOVÁ

Prodejce Mitsubishi

Tel: 724 737 887, 558 432 872

E-mail: miculkova@autoemistar.cz