JAKÁ VYLEPŠENÍ PŘINÁŠÍ NOVÉ INOVOVANÉ SUV MITSUBISHI OUTLANDER? VYZKOUŠELI JSME HO ZA VÁS NA VLASTNÍ KŮŽI!

 

Modelový rok 2017 se v případě Mitsubishi Outlander zaměřil zejména na zdokonalení prvků bezpečnosti. Komfort pro posádku však neopomenul. V pořadí již třetí generace tohoto nesmrtelného SUV je tu s námi od roku 2018. V případě že srovnáme původní variantu s tou dnešní, zůstaneme v úžasu z toho množství změn. Japonská automobilka Mitsubishi je známá tím, že své modely neustále zdokonaluje. Je tedy jasné, že se i Outlander zaslouženě dočkal řady retuší pro modelový rok 2017, byť již v roce 2016 prošel značným faceliftem. Abychom dobře otestovali vůz v terénu, vyjeli jsme do rakouských Alp. Ty jsou pro inovovaný  Mitsubishi Outlander prostředím, kde lze naplno otestovat jeho kvality.

Mitsubishi si uvědomuje, jak zásadní význam pro ni má Outlander. Pokud se zaměříme na tento model z celoevropského hlediska je Outlander nejprodávanější vůz. V Česku je však situace trochu jiná, kdy nám vévodí poněkud menší ASX. Model ASX je deváté nejprodávanější SUV na trhu, poněkud větší Outlander se umístil až na 33. příčce. Díky realizovaným změnám však věří, že prodeje tří diamantů prudce vzrostou. Výrazné změny se Outlander dočkal v roce 2016, kdy vůz dostal zcela nový výraz díky výrazného chromování tzv. dynamický štít. Modelový rok 2017 nám přináší náhradu klasické antény na podstatně designovější tzv. žraločí ploutev, kterou není nutné demontovat při vjezdu do myčky. Další běžnou změnou je změna uzávěru palivové nádrže vedoucí ke zjednodušení manipulace při tankování.

 

RUČNÍ BRZDA JE NAHRAZENA BRZDOU PARKOVACÍ

Automobilka Mitsubishi vsadila na zkušenosti majitelů, a dle toho realizovala změny. Z toho důvodu se před řadící pákou vyskytuje nový uzavíratelný držák na nápoje. Zásadnější úpravou je, že poctivá ruční brzda je nahrazena elektrickou parkovací, což je pro tradicionalisty rána. Mitsubishi deklaruje výhody plynoucí z této změny, jako jednodušší a méně namáhavé sepnutí nové brzdy, či možnosti funkce automatického zabrzdění a odbrzdění.

Palubní počítač přichází se zcela novou grafikou, která je moderní, intuitivní a podstatně přehlednější. V zavazadlovém prostoru je nově 12V zásuvka, kterou dosavadní majitelé předchozích modelových roků postrádali. Multimediální systém má i zcela novou grafiku. Navigace ve voze je přehledná, avšak načítání mapy chvíli trvá. Navigace zobrazuje zcela přehledně odbočky pomocí dopravních ukazatelů a skutečnou rychlost vozu získanou z GPS.

Modelový rok 2017 myslí zejména na komfort řidiče. Nově je vyhřívané čelní sklo a volant, což řidiči ocení zejména v zimě. Přední sklo vozu je vyhřívané prostřednictvím mikro drátů, aby bylo dosaženo šetření baterie, lze jej zapnout pouze když teplota venku klesne pod 5 °C. Vyhřívání volantu je ze stejného důvodu možné po dobu 30ti minut a v závislosti na venkovních podmínkách. Volant je vyhříván v místě, kde řidič volant uchopuje, nikoliv po celém obvodu volantu jako u konkurence. Automobilka tímto nabádá řidiče k správnému úchopu volantu „tři čtvrtě na tři.“ Některé věci však zůstaly neměnné jako obří kabina, která nabízí dostatek prostoru napříč všemi směry, nebo skvělý výhled z vozu. Krom vysokého posedu výhled umožňuje i jednoduše navržená karoserie s tenkými sloupky, prostřednictvím níž nevadí řidiči ve výhledu. Zadní sedadla jsou posuvná a jejich opěradla je možné polohovat.

NIKDY NENÍ DOST BEZPEČNOSTI!

Modelový rok 2017 přináší zásadní změny orientující se především na bezpečnost posádky. Bezpečnostní systémy byly obohaceny o sledování mrtvého úhlu, které funguje nejen při běžné jízdě ale při všech manévrech, jako je předjíždění, či couvání z parkovacího místa. V závislosti na těchto změnách se liší i oblast monitorovaná dvěma radary umístěnými v zadním nárazníku. Pokud se vozidlo posouvá vpřed, systém sleduje obdélník o rozměrech 3,5 metrů na 6 metrů po levé a pravé straně za vozidlem.

 

KOMBINACE LASEROVÉHO RADARU S KAMEROVÝM SYSTÉMEM

Mitsubishi také zdokonalilo signalizaci varování před kolizí, které je nově schopno detekovat i chodce. Doposud systém v Outlanderu využíval radar, nově však využívá kombinaci laserového radaru s kamerovým systémem, který je zároveň využit při varování před vybočením z jízdního pruhu či pro funkci automatického přepínání tlumených světel s dálkovými. Kamera umožňuje systému vidět před vozidlo až neuvěřitelných 500 metrů, což zajistí včasné reagování systému, zatímco laserový radar neustále monitoruje vzdálenost do 10 metrů před vozem a detekuje přesnou polohu objektů. V případě, že hrozí nebezpečí systém nejprve navýší tlak brzdové kapaliny což zapříčiní rychlejší naběhnutí brzdy, aby vůz následně začal sám brzdit, pokud řidič sám nezareaguje. Funkce automatického přepínání dálkových a tlumených světel je schopna detekovat vozidlo v protisměru jízdy asi na 400 metrů, v předu pohybující se vozidlo zhruba na 100 metrů.

 

FUNKCE ZMÍRNĚNÍ NEŽÁDOUCÍ AKCELERACE

Jednou z mnoha funkcí, kterými Outlander disponuje je „Zmírnění nežádoucí akcelerace“ která skutečně stojí za zmínku. Zmírnění nežádoucí akcelerace je postaveno na schopnostech parkovacích senzorů, na základě jimi získaných dat zpomalí vůz v případě, že se nečekaně přiblíží k překážce. Systém tak reaguje na situace, kdy řidič vozu nechtěně prudce sešlápne plynový pedál při couvání, nebo když si omylem splete zpátečku s převodem pro jízdu dopředu. Pokud k takovéto situaci dojde, systém omezí výkon motoru přenášený na kola a než aby vůz prudce vyjel vpřed, začne se vpřed velice pomalu posouvat. Funkce se však sepne jen při nízkých rychlostech a při prudkém sešlápnutí plynového pedálu, alespoň na 85%, srážku však zcela minimalizovat není schopen. Pokud pedál sešlápnete jen lehce, vůz již před překážkou přestane reagovat.

Pokud máte zájem a zmíněné bezpečnostní asistenty, budete nuceni sáhnout po automatické převodovce. Výše zmíněné funkce jako je automatické přepínání tlumených a dálkových světel, asistent pro jízdu v jízdních pruzích, automatické brzdění s detekcí chodců či zmírnění nežádoucí akcelerace je možné pouze v kombinaci s automatickou převodovkou.

 

NABÍZENÁ MOTORIZACE

S novým faceliftem zůstala nabídka motorů neměnná. Co se týče benzínových agregátů, v portfoliu nabízených zůstal 2.0 MIVEC s 110 kW, který dále doplňuje turbodiesel 2.2 DI-D a to hned ve dvou verzích 110kW a 132Kw. Zážehový dvoulitrový motor je možný v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou a zdokonalenou převodovkou CVT. Zážehový dvoulitrový motor lze kombinovat s pětistupňovou manuální převodovkou a vylepšenou převodovkou CVT. Vznětový motor je možné zakoupit v kombinaci s šestistupňovou převodovkou a automatickou převodovkou. Pro turbodiesel je standardní pohon všech čtyř kol, na rozdíl od benzínu, který je možné pořídit pouze jako dvoukolku. V případě samočinné převodovky je změna převodu naprosto hladká, avšak chvíli trvá, než dojde k přeřazení. To nám však vůbec nevadí, jelikož má Outlander charakter rodinného vozu. Jsme nadšeni z perfektních páček umístěných pod volantem pro manuální řazení, které velikostí evokují supersport.

Dále musíme vyzdvihnout spotřebu paliva, protože 2.2 DI-D zůstává nadále úsporným agregátem. Když vezmeme v potaz kombinaci tak silného motoru, automatické převodovky a náhonu všech kol je průměrná spotřeba okolo sedmi litrů, což je naprostá paráda. Při dálničním provozu spotřeba přeroste 8 litrů, avšak na okresce jde jezdit okolo 6ti litrů. A hlavně, 2.2 DI-D si v kombinaci s automatickou převodovkou i dále vystačí bez mezi uživateli nenáviděného systému start-stop. Za to Mitsubishi dáváme palec nahoru!

Klid a pohodu za volantem zajišťuje také podvozek Outlanderu, který dokáže nerovnosti na vozovce komfortně vyhladit. Na hlučnosti Mitsubishi zapracovalo, avšak ještě stále by to trošinku chtělo. Jinak je celkově vzato Outlander velmi tichý. Především motor není téměř vůbec slyšet, a pokud tak jen při plné akceleraci vozu. Mitsubishi Outlander je komfortní společník na dlouhé cesty. Pohodu a komfort zajišťují široká sedadla, na nichž si pasažéři mohou patřičně lebedit.

 

CELKOVÉ ZHODNOCENÍ

Je zcela zjevné, že automobilka Mistubishi pečlivě sleduje zkušenosti svých zákazníků a neustále reaguje na kritiku a podněty, zjednodušeně jí není zákazník lhostejný. V rámci změn pro rok 2017 zapracovala automobilka Subaru především na bezpečnosti. Když k tomu vezmeme v potaz obří vnitřní prostor vozu, je jasné, že jde o vynikající rodinný konzervativní vůz, což k Outlanderu jednoduše patří.

 

 

ZAUJAL VÁS MITSUBISHI OUTLANDER?

 

Chcete získat nejnovější informace o modelu Mitsubishi Outlander? Podívejte se na naši aktuální nabídku tohoto vozuVyužijte předváděcí jízdy a užijte si s vozem Mitsubishi moderních technologií, které dokáži uspokojit i ty nejnáročnější uživatele.

 

Kontaktujte našeho prodejce vozů Mitsubishi

DAGMAR MIČULKOVÁ

Prodejce Mitsubishi

Tel: 724 737 887, 558 432 872

E-mail: miculkova@autoemistar.cz