Mitsubishi Pajero je automobil vyráběný od roku 1982 firmou Mitsubishi Motors. Patří mezi nejzdatnější auta v terénu, jelikož Mitsubishi ho posílá na každý ročník rallye Paříž – Dakar a získává tím velmi mnoho zkušeností, které potom uplatňuje při výrobě nové generace. Mezitím už je tu 4. generace a získaných 12 vítězství v této rallye.

První generace

První generace dnes již světově proslulého Mitsubishi Pajero byla poprvé představena na autosalonu Tokio Motor Show v říjnu 1981 a začala se prodávat v květnu 1982. Konstruktéři se vrátili k padesát let staré myšlence pohonu 4×4, který byl použit u automobilu Mitsubishi PX 33. Zároveň se Pajero stalo také prvním terénním automobilem s turbodieselem a verze 5-dv. mohla přepravit až 7 osob, takže se z tohoto auta brzy stal světový boom. Mezi roky 1989 – 1990 se prodalo přes 300 000 kusů Pajera.

Druhá generace

Mitsubishi Pajero 1. generace začalo postupně ztrácet na atraktivitě a navíc bylo objeveno hodně nových poznatků, takže konstruktéři zkonstruovali v roce 1991 2. generaci úspěšného modelu Pajero. Nové a mohutnější auto bylo dostupné ve čtyřech variantách karoserie. Proběhlo zde také zlepšení systému 4×4, byl zde použit systém Super Select 4WD (SS4) a systém ABS, který byl poprvé použit u auta s náhonem 4×4. Systém SS4 byl revoluční v tom, že řidič měl na výběr ze čtyř možností pohonu: náhon jen na zadní kola (poloha páky 2H), náhon na všechna kola s viskózní spojkou mezinápravového diferenciálu, částečně nahrazující funkci samosvorného diferenciálu (poloha páky 4H) viskospojka umožní téměř volný prokluz, pokud je ale prokluz jen malý a netrvá dlouho.

Třetí generace

3. generace se objevila na Japonském trhu již v roce 1999, ale na ostatní trhy se dostala až roku 2000 nebo 2001. Nové Pajero bylo úplně předělané. Mělo samonosnou (i když integrovaným rámem řádně vyztuženou) karosérii, nižší světlou výšku a nezávisle zavěšená všechna kola, což podstatně zlepšovalo jízdu po silnici. To bylo bohužel trochu na škodu, jelikož vlastnosti v terénu se o něco zhoršily. Proto také zůstalo v nabídce Pajero 2 generace pod jméno Pajero Classic.

Čtvrtá generace

4. generace Pajera je na trhu od roku 2006 a zůstává i přes velké pokroky v technice věrné svému původnímu designu. Vylepšené konstrukce a technologie přinášejí nejen zlepšené ovládání, sníženou hladinu hluku a vyšší bezpečnost, ale také posilují výkon vozu Pajero a zdokonalují pohodlí. Zesílená samonosná karoserie vozu Mitsubishi Pajero se zabudovaným rámem poskytuje vysoce pevnou konstrukci s deformačními zónami okolo motoru a absorbuje energii nárazu, aby byla zajištěna co nejvyšší bezpečnost cestujících.